Tuesday, March 6, 2012

tudung labuh oh tudung labuh

bismillahirahmanirrahim

tudung tudung tudung. macam macam jenis tudung yang boleh kita lihat sekarang ni. ada yang jenis lilit. ada yang pendek daripada dada. ustaz azhar idrus kata 'lilitlah macam mana sekalipun, asalkan masih menutup aurat'. benar..

tetapi, kenapa masih ramai wanita islam yang tidak menutup aurat? perempuan mana yang tidak mahu cantik. tapi pakai tudng kan lagi cantik :)



Allah sayang aku. setiap hari aku akan berfikir sesuatu tntang tudung labuh. Allah kenalkan aku dengan insan yg bertudung labuh. lama kelamaan aku berminat untuk cuba menyarungkannya.
mula mula aku takut. takut kerana bila bertudung labuh, aku tidak lagi boleh gila gila macam dulu. namun takdir allah menemukan aku dengan insan yang bertudung labuh yg gila gila tapi masih menjaga adab dan pergaulan seorang muslimah.

aku tekad. dengan hanya satu hlai tudung bidang 60 yang aku miliki, aku mula memakainya. tapi tidak lah secara mendadak. mungkin aku masih lagi akan bertudung biasa tetapi mestilah mnutupi dada..
ingat! berjilbab adalah memakai pnutup kepala dan menutupi dada..
kadang kala aku takut. mungkin akan ada mulut mulut yg berkata 'perangai tak serupa tudung'..

tudung tabuh bukanlah tanda siri ini sorang yang alim.. ttapi dengan bertudung labuh, kita akan terlindung daripada perkara2 buruk. moga kerana tudung ini, hati aku akan sentiasa terjaga, perlakuan ku akan sentiasa di awasi, dan akhlak akna sentiasa terjaga.

No comments:

 
Template Edited By Nurlyana Izyan ♥ All Rights Reserved © 20 Dec 2011