Tuesday, February 7, 2012

luahan hati seorang gadis bernama ALIA


aku benci kehidupan aku sekarang.
dengan mama yg asyik nak marah-marah pagi petang siang malam.
dia suka beza-bezakan aku dengan anak orang lain.
hei! ukur baju di badan sendiri lah kan?
tak perlulah tengok baju orang lain walaupun kita dah tahu baju tuu kita tak muat.
even dia tak suka hubungan aku dengan daus sekalipun, perlu ke dia malu kan aku depan kawan aku sendiri?
orang cakap, 'anak kita akan lakukan perkara yang ibu bapa dia lakukan 10 tahun dulu.'
so?
adakah perkara nie yang mama lakukan 10 tahun dulu?
tolong ar jangan buat aku jadi anak derhaka.
but aku pun pernah dengar pasal "IBU BAPA DERHAKA TERHADAP ANAKNYA"
pandai2 lah korang fikir.



HAIHHH =.=


and even kakak daus sendiri tak suka kan aku.
ok fine.
kalau macam tu aku hidup sorang sorang jelaa kat dalam hutan.
tak payah kenal siapa2.
and tak payah jumpa lelaki.
biar mama puas hati kan?
tak payah nak ber'couple2 tuh sume -,-
melampau lah siaaa.
aku tak mintak jadi anak derhaka but kalau macam ni ah yg aku dapat dari mak bapak aku, memang ar aku akan jadi anak derhaka.
jangan fikir result PMR aku teruk, mama bole hina aku macam gitu ar?
mama tengok anak orang lain dapat 8A, then nak kutuk2 anak sendiri?
macam gitu?
aku tak hadap sangat ah 8A tuu kalau setakat nak berlagak!
tak semestinya dapat straight A's PMR bole berjaya dalam hidup!
tapi kalau hidup dia tak berkat, kurang ajar dgn mak dia, solat pun tunggang langgang, baik tak payah!
aku malas nak cakap apa-apa lagi.



orang tak tahu hati aku macam mana.
kalau bole aku nk menangis sepuas-puasnya.
kalau dah semua orang tak suka kan aku, aku boleh pergi dari hidup korang semua.
dah puas aku menangis.
apa boleh buat kalau parents sendiri pun tak bole nak faham anak dia.
kau lagi suka kalau aku mati kan?
apa korang rasa kalau mak korang cakap dia nak bunuh korang?
Ya Allah.


mama, i'm sorry for hurting you.


No comments:

 
Template Edited By Nurlyana Izyan ♥ All Rights Reserved © 20 Dec 2011